(Sist oppdatert 01. juli 2018)
Denne personvernerklæringen forteller om hvordan Hult IT AS samler inn og bruker personopplysninger, og hva vi gjør for å ivareta personvernet ditt.
Hult IT, ved daglig leder, er ansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.
Rammer for vår behandling av personopplysninger
Vi behandler personopplysningene dine innenfor rammen av gjeldende lov og denne personvernerklæringen.
Personopplysninger hentes inn når det er nødvendig for at vi skal kunne utføre de oppgaver og tjenester som er avtalt med din bedrift, eller når du på annen måte gir personopplysninger til oss.
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som direkte eller indirekte kan knyttes til en enkeltperson. All behandling av personopplysninger krever at det finnes et lovlig grunnlag for behandlingen.
Hvis det ikke foreligger annet lovlig grunnlag, for eksempel at det er inngått en avtale som gjør det nødvendig å behandle visse personopplysninger, at vi kan behandle personopplysningene i medhold av lov, eller at vi har berettiget interesse i å gjennomføre behandlingen, vil vi alltid be om ditt samtykke før vi behandler personopplysningene dine.
Formålene med behandling av personopplysninger
Formålet med vår behandling av dine personopplysninger er først og fremst å administrere og gjennomføre kundeforholdet samt annen behandling som er nødvendig for å oppfylle de forpliktelser vi har påtatt oss overfor deg som kunde.
Vi behandler personopplysninger i den grad lovgivningen påbyr eller gir adgang til det, eller i tilfeller hvor du har samtykket til den aktuelle behandling.
Hvilke personopplysninger som behandles
I all hovedsak behandler vi personopplysninger som du gir oss. Hvis vi innhenter opplysninger om deg fra andre kilder (for eksempel fra kredittopplysningsforetak), har du normalt krav på å bli informert om det.
Opplysninger vi har registrert om deg er begrenset til navn, stilling, e-postadresse og telefonnummer. Hensikten er å kunne følge opp ditt kundeforhold hos oss.
Saksbehandling og arkivering
Hult IT bruker SuperOffice CRM/CS med elektronisk lagring av dokumenter. SuperOffice er et arkiv- og saksbehandlingssystem fra leverandøren SuperOffice. Arkivleder er delegert det daglige ansvaret for systemet og manuelt arkiv, og at det er utarbeidet nødvendige rutiner for bruk av dette.
Hult IT behandler personopplysninger for blant annet å kunne holde kontakten med potensielle, eksisterende og historiske kunder.
Det registreres ulike typer personopplysninger i arkiv- og saksbehandlingssystemet. Dette er opplysninger som; navn, adresse, telefonnummer, epostadresse (grunndata) og annen relevant informasjon som fremgår av henvendelsen.
Det er etablert særlige sikkerhetstiltak og rutiner for svært beskyttelsesverdig informasjon i arkivet, som for eksempel sensitive personopplysninger.
E-post og telefon
Hult IT benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet. Daglig leder har det daglige ansvaret for behandlingen av personopplysninger i denne sammenheng. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av saksbehandling journalføres
Hult ITs medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med kunder og leverandører. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Ved fratreden slettes e-postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.
Utsendelse av informasjon
Hult IT sender ut informasjon noen få ganger per år via e-post. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse.
SuperOffice ASA er databehandler for utsendte informasjons- og nyhetsbrev. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv. Du kan velge å oppgi om du representerer en virksomhet, er privatperson, en journalist eller annet. Dette gjøres for at vi kun skal sende relevant informasjon.
Mottakere av personopplysninger
Hult IT behandler ikke personopplysninger uten at det foreligger et lovlig behandlingsgrunnlag og ikke utover det som er nødvendig for å oppfylle et lovlig behandlingsformål. Våre underleverandører har kun tillatelse til å behandle personopplysninger på våre vegne i henhold til databehandleravtale og i henhold til våre krav om informasjonssikkerhet.
Vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning og selger ikke dine personopplysninger til tredjeparter.
Myndigheter
Hvis det foreligger lovbestemt opplysningsplikt overfor offentlige myndigheter vil de aktuelle personopplysningene bli overlevert i henhold til myndighetens krav.
Databehandlere
Ved benyttelse av tredjeparter som behandler personopplysninger på våre vegne («databehandler») inngår vi alltid avtaler som blant annet beskriver hva databehandler skal gjøre for oss, før vi gir slike databehandlere tilgang til personopplysningene dine. Eksempler på typer av databehandlere som vi benytter er leverandører av ulike systemer, leverandører av analysetjenester, kundeundersøkelser, osv.
Ved overføring til tredjeland
Personopplysningene dine vil ikke under noen omstendighet blir overført uten at det er inngått nødvendige avtaler som sikrer at dine rettigheter ivaretas. Ved overføring til land utenfor EU/EØS som ikke EU-kommisjonen har godkjent, vil vi alltid sørge for at overføringen skjer i medhold av garantier fra mottaker, normalt EUs standardavtaler om overføring til tredjeland eller i henhold til Privacy Shield ordningen (USA).
Andre
I noen tilfeller kan personopplysningene dine overføres til tredjeparter som har et selvstendig ansvar for sin videre behandling av personopplysningene dine. Vi vil aldri overføre personopplysningene dine til slike tredjeparter å ha et rettslig grunnlag for det, eller du har bedt om det eller på annen måte godkjent det.
Lenker til tredjeparts nettsteder
Vi kan tilgjengeliggjøre lenker til andre nettsteder i våre digitale kanaler. Hvis du klikker på en slik lenke vil nettstedet kunne registrere personopplysninger om deg. Da er det dette nettstedet som er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine. Vi oppfordrer deg derfor til å sette deg inn i hvordan nettstedet behandler personopplysningene dine, for eksempel ved å lese personvernerklæringen deres.
Bedriftsmarkedet - Kunderegister
Formålet med kunderegisteret er å administrere kundeforhold best mulig. Kunderegisteret inneholder opplysninger om kunden, som selskapsnavn, adresse, telefon, epost og informasjon om kontaktperson hos kunden og hvilke tjenester og produkter bedriftskunden har avtale om.
Kundeoppfølging og markedsføring
Vi sender deg markedsføring om våre produkter og tjenester innen de produkt- og tjenestekategoriene hvor vi allerede har en relasjon til deg.
I den forbindelse kan vi bruke de opplysninger vi har registrert om deg, for eksempel navn, kontaktopplysninger og hvilke tjenester eller produkter vi har inngått avtale om. For bedriftskunder henter vi opplysninger fra vårt kunderegister.
Du vil alltid ha mulighet til å si fra om at du ikke ønsker å motta slik markedsføring når du mottar markedsføringshenvendelser fra oss på e-post.
Avmelding gjelder kun for den aktuelle tjenesten. Om du ikke ønsker markedsføringshenvendelser om andre av våre tjenester du benytter, må du derfor melde deg av slik markedsføring for hver enkelt tjeneste.
Du kan også kreve navnet ditt sperret for bruk i markedsføringsøyemed ved å henvende deg til vår kundeservice.
Selv om du har sagt at du ikke vil ha markedsføring vil du fremdeles motta annen informasjon relatert til kundeforholdet.
Samtykke
Det vil fremgå klart av samtykkeerklæringen for hvilket eller hvilke formål samtykket er innhentet (for eksempel markedsføring av våre ulike tjenester der samtykke er nødvendig).
Samtykke er frivillig. Du står fritt til å bestemme om du vil samtykke eller ikke, og kan når som helst trekke samtykket ditt tilbake.
Besøk i Hult ITs lokaler og deltakelse på arrangement i vår regi
Liste over seminardeltakere
Når du melder deg på kurs eller begivenhet i Hult IT sin regi, lagres informasjon til bruk for kursadministrasjon og for å ta inn kursavgift.
Hult ITs ansvar: Hult IT er ansvarlig for behandling av personopplysninger for å gjennomføre booking av møtelokaler og foreta og administrere påmelding fra deltakere på Hult ITs kurs.
Kameraovervåking
Vi benytter kameraovervåking i deler av våre lokaler for å forebygge og avdekke straffbare handlinger. Opptak slettes senest tre måneder etter opptakstidspunktet, med mindre opptaket er utlevert til politiet eller vi på annet grunnlag har rett til å behandle videopptaket i en lengre periode. På steder hvor vi benytter kameraovervåking gis det tydelig informasjon i tråd med reglene for dette.
Logging i Hult ITs systemer
Hult IT har alminnelige sikkerhetslogger i sine fagsystemer, og driftsansvarlig har fått delegert ansvaret for dette. Det er de ansattes bruk av fagsystemet som blir registrert her. Det gis ikke ytterligere informasjon her av hensyn til sikkerheten i våre systemer.
Det rettslige grunnlaget for slike logger er kravet om logger i personopplysningsforskriftens §§ 2-8 og 2-14, samt personopplysningslovens § 8 f), for å ivareta virksomhetens sikring av andre informasjonsverdier enn personopplysninger.
Systemtesting og kvalitetssikring
Dine personopplysninger blir håndtert av flere IT-systemer, alle utviklet for spesifikke og nødvendige operasjonelle formål. For å sikre både tilfredsstillende driftsstabilitet og ikke minst informasjonssikkerhet er det nødvendig å foreta regelmessige oppdateringer, testing, feilsøking etc. I den forbindelse kan det bli foretatt kloning av data og duplisering av enkeltsystemer. Dette vil foregå i et sikret, dedikert miljø, slik at operasjonene ikke påvirker den daglige driften av hovedsystemet. All informasjon som vi behandler som ledd i intern systemtesting og kvalitetssikring eller liknende, er underlagt de samme krav til informasjonssikkerhet og strenge rutiner som når opplysningene blir behandlet ellers. Ingen kopier eller back-up av personopplysninger blir lagret lenger enn nødvendig.
Innsyn og retting
Etter personopplysningsloven har du krav på innsyn i de opplysninger vi har registrert om deg. Dersom de registrerte opplysningene er uriktige eller ufullstendige, kan du kreve at opplysningene oppdateres. Ta kontakt om du ønsker å benytte deg av noen av disse rettighetene. Se kontaktinformasjon nedenfor.
Oppbevaring og sletting
Vi sletter dine personopplysninger som ikke lenger er nødvendige ut fra det formål de er lagret for. Vi lagrer personopplysninger i henhold til den til enhver tid gjeldende lovgivning.
Spørsmål eller klage
Dersom du har spørsmål til vår behandling av personopplysninger eller mener at vi ikke oppfyller våre forpliktelser overfor deg med hensyn til hvordan vi behandler personopplysningene dine, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss (se kontaktinformasjon nedenfor). Du har også rett til å klage til Datatilsynet: https://www.datatilsynet.no/, men vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss først.
Bruk av cookies
Vi bruker cookies på våre nettsider for at besøksstatistikken skal være pålitelig og for å øke funksjonaliteten på våre sider. Her kan du lese mer om vår bruk av cookies og hvordan du selv kan styre bruken: https://www.hult-it.no/personvern.html
De fleste nettlesere tilbyr muligheten for å blokkere sporingscookies i menyen under "Innstillinger". Alternativt kan man blokkere cookies til annonseringsformål her.
Oversikt over hvilke cookies vi bruker på våre nettsider
Hult IT samler inn avidentifiserte opplysninger om besøkende på hult-it. Formålet med dette er å utarbeide statistikk som vi bruker til å forbedre og videreutvikle informasjonstilbudet på nettstedet. Eksempler på hva statistikken gir svar på, er hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Opplysningene behandles i avidentifisert form. Med avidentifisert menes at vi ikke kan spore opplysningene vi samler inn tilbake til den enkelte bruker.
Følgende informasjonskapsler brukes på hult-it.no:
Vår publiseringsløsning (Weebly) plasserer treinformasjonskapsler på din maskin (_gat, _gid og _ga)
Google Analytics kan sette følgende cookies:
_ga brukes til å skille brukere, cookien settes første gang en bruker besøker nettstedet og har en levetid på inntil to år.
_gat brukes for å begrense trafikken til Google Analytics, cookien har en varighet på 10 minutter.
_gali benyttes av Google Analytics for å fastslå hvilke lenker brukerne klikker på (dersom det er flere like).
_dc_gtm_ Settes av Google Analytics for å holde styr på hvor mange ganger en bruker besøker nettstedet, hvordan brukeren kom til oss og hvilket land brukeren befinner seg i. Cookien regner også ut en slutttid for besøket.
Andre cookies
sid setter din sesjons-ID og slettes så snart du forlater våre sider eller lukker nettleseren.
Kontaktinformasjon
Hult IT AS.
Kanalveien 66, 5068 Bergen
Epost: post@hult-it.no
Telefon: +47 55 17 65 50
Revisjonshistorikk
Dato: 01. juli 2018
Endring: Oppdatering i henhold til den nye personopplysningsloven
Denne personvernerklæringen forteller om hvordan Hult IT AS samler inn og bruker personopplysninger, og hva vi gjør for å ivareta personvernet ditt.
Hult IT, ved daglig leder, er ansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.
Rammer for vår behandling av personopplysninger
Vi behandler personopplysningene dine innenfor rammen av gjeldende lov og denne personvernerklæringen.
Personopplysninger hentes inn når det er nødvendig for at vi skal kunne utføre de oppgaver og tjenester som er avtalt med din bedrift, eller når du på annen måte gir personopplysninger til oss.
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som direkte eller indirekte kan knyttes til en enkeltperson. All behandling av personopplysninger krever at det finnes et lovlig grunnlag for behandlingen.
Hvis det ikke foreligger annet lovlig grunnlag, for eksempel at det er inngått en avtale som gjør det nødvendig å behandle visse personopplysninger, at vi kan behandle personopplysningene i medhold av lov, eller at vi har berettiget interesse i å gjennomføre behandlingen, vil vi alltid be om ditt samtykke før vi behandler personopplysningene dine.
Formålene med behandling av personopplysninger
Formålet med vår behandling av dine personopplysninger er først og fremst å administrere og gjennomføre kundeforholdet samt annen behandling som er nødvendig for å oppfylle de forpliktelser vi har påtatt oss overfor deg som kunde.
Vi behandler personopplysninger i den grad lovgivningen påbyr eller gir adgang til det, eller i tilfeller hvor du har samtykket til den aktuelle behandling.
Hvilke personopplysninger som behandles
I all hovedsak behandler vi personopplysninger som du gir oss. Hvis vi innhenter opplysninger om deg fra andre kilder (for eksempel fra kredittopplysningsforetak), har du normalt krav på å bli informert om det.
Opplysninger vi har registrert om deg er begrenset til navn, stilling, e-postadresse og telefonnummer. Hensikten er å kunne følge opp ditt kundeforhold hos oss.
Saksbehandling og arkivering
Hult IT bruker SuperOffice CRM/CS med elektronisk lagring av dokumenter. SuperOffice er et arkiv- og saksbehandlingssystem fra leverandøren SuperOffice. Arkivleder er delegert det daglige ansvaret for systemet og manuelt arkiv, og at det er utarbeidet nødvendige rutiner for bruk av dette.
Hult IT behandler personopplysninger for blant annet å kunne holde kontakten med potensielle, eksisterende og historiske kunder.
Det registreres ulike typer personopplysninger i arkiv- og saksbehandlingssystemet. Dette er opplysninger som; navn, adresse, telefonnummer, epostadresse (grunndata) og annen relevant informasjon som fremgår av henvendelsen.
Det er etablert særlige sikkerhetstiltak og rutiner for svært beskyttelsesverdig informasjon i arkivet, som for eksempel sensitive personopplysninger.
E-post og telefon
Hult IT benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet. Daglig leder har det daglige ansvaret for behandlingen av personopplysninger i denne sammenheng. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer som en del av saksbehandling journalføres
Hult ITs medarbeidere benytter i tillegg e-post i alminnelig dialog med kunder og leverandører. Den enkelte er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er aktuelle, og minst hvert år gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen. Ved fratreden slettes e-postkontoene, men enkelte relevante e-poster vil normalt bli overført til kollegaer.
Utsendelse av informasjon
Hult IT sender ut informasjon noen få ganger per år via e-post. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse.
SuperOffice ASA er databehandler for utsendte informasjons- og nyhetsbrev. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv. Du kan velge å oppgi om du representerer en virksomhet, er privatperson, en journalist eller annet. Dette gjøres for at vi kun skal sende relevant informasjon.
Mottakere av personopplysninger
Hult IT behandler ikke personopplysninger uten at det foreligger et lovlig behandlingsgrunnlag og ikke utover det som er nødvendig for å oppfylle et lovlig behandlingsformål. Våre underleverandører har kun tillatelse til å behandle personopplysninger på våre vegne i henhold til databehandleravtale og i henhold til våre krav om informasjonssikkerhet.
Vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning og selger ikke dine personopplysninger til tredjeparter.
Myndigheter
Hvis det foreligger lovbestemt opplysningsplikt overfor offentlige myndigheter vil de aktuelle personopplysningene bli overlevert i henhold til myndighetens krav.
Databehandlere
Ved benyttelse av tredjeparter som behandler personopplysninger på våre vegne («databehandler») inngår vi alltid avtaler som blant annet beskriver hva databehandler skal gjøre for oss, før vi gir slike databehandlere tilgang til personopplysningene dine. Eksempler på typer av databehandlere som vi benytter er leverandører av ulike systemer, leverandører av analysetjenester, kundeundersøkelser, osv.
Ved overføring til tredjeland
Personopplysningene dine vil ikke under noen omstendighet blir overført uten at det er inngått nødvendige avtaler som sikrer at dine rettigheter ivaretas. Ved overføring til land utenfor EU/EØS som ikke EU-kommisjonen har godkjent, vil vi alltid sørge for at overføringen skjer i medhold av garantier fra mottaker, normalt EUs standardavtaler om overføring til tredjeland eller i henhold til Privacy Shield ordningen (USA).
Andre
I noen tilfeller kan personopplysningene dine overføres til tredjeparter som har et selvstendig ansvar for sin videre behandling av personopplysningene dine. Vi vil aldri overføre personopplysningene dine til slike tredjeparter å ha et rettslig grunnlag for det, eller du har bedt om det eller på annen måte godkjent det.
Lenker til tredjeparts nettsteder
Vi kan tilgjengeliggjøre lenker til andre nettsteder i våre digitale kanaler. Hvis du klikker på en slik lenke vil nettstedet kunne registrere personopplysninger om deg. Da er det dette nettstedet som er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine. Vi oppfordrer deg derfor til å sette deg inn i hvordan nettstedet behandler personopplysningene dine, for eksempel ved å lese personvernerklæringen deres.
Bedriftsmarkedet - Kunderegister
Formålet med kunderegisteret er å administrere kundeforhold best mulig. Kunderegisteret inneholder opplysninger om kunden, som selskapsnavn, adresse, telefon, epost og informasjon om kontaktperson hos kunden og hvilke tjenester og produkter bedriftskunden har avtale om.
Kundeoppfølging og markedsføring
Vi sender deg markedsføring om våre produkter og tjenester innen de produkt- og tjenestekategoriene hvor vi allerede har en relasjon til deg.
I den forbindelse kan vi bruke de opplysninger vi har registrert om deg, for eksempel navn, kontaktopplysninger og hvilke tjenester eller produkter vi har inngått avtale om. For bedriftskunder henter vi opplysninger fra vårt kunderegister.
Du vil alltid ha mulighet til å si fra om at du ikke ønsker å motta slik markedsføring når du mottar markedsføringshenvendelser fra oss på e-post.
Avmelding gjelder kun for den aktuelle tjenesten. Om du ikke ønsker markedsføringshenvendelser om andre av våre tjenester du benytter, må du derfor melde deg av slik markedsføring for hver enkelt tjeneste.
Du kan også kreve navnet ditt sperret for bruk i markedsføringsøyemed ved å henvende deg til vår kundeservice.
Selv om du har sagt at du ikke vil ha markedsføring vil du fremdeles motta annen informasjon relatert til kundeforholdet.
Samtykke
Det vil fremgå klart av samtykkeerklæringen for hvilket eller hvilke formål samtykket er innhentet (for eksempel markedsføring av våre ulike tjenester der samtykke er nødvendig).
Samtykke er frivillig. Du står fritt til å bestemme om du vil samtykke eller ikke, og kan når som helst trekke samtykket ditt tilbake.
Besøk i Hult ITs lokaler og deltakelse på arrangement i vår regi
Liste over seminardeltakere
Når du melder deg på kurs eller begivenhet i Hult IT sin regi, lagres informasjon til bruk for kursadministrasjon og for å ta inn kursavgift.
Hult ITs ansvar: Hult IT er ansvarlig for behandling av personopplysninger for å gjennomføre booking av møtelokaler og foreta og administrere påmelding fra deltakere på Hult ITs kurs.
Kameraovervåking
Vi benytter kameraovervåking i deler av våre lokaler for å forebygge og avdekke straffbare handlinger. Opptak slettes senest tre måneder etter opptakstidspunktet, med mindre opptaket er utlevert til politiet eller vi på annet grunnlag har rett til å behandle videopptaket i en lengre periode. På steder hvor vi benytter kameraovervåking gis det tydelig informasjon i tråd med reglene for dette.
Logging i Hult ITs systemer
Hult IT har alminnelige sikkerhetslogger i sine fagsystemer, og driftsansvarlig har fått delegert ansvaret for dette. Det er de ansattes bruk av fagsystemet som blir registrert her. Det gis ikke ytterligere informasjon her av hensyn til sikkerheten i våre systemer.
Det rettslige grunnlaget for slike logger er kravet om logger i personopplysningsforskriftens §§ 2-8 og 2-14, samt personopplysningslovens § 8 f), for å ivareta virksomhetens sikring av andre informasjonsverdier enn personopplysninger.
Systemtesting og kvalitetssikring
Dine personopplysninger blir håndtert av flere IT-systemer, alle utviklet for spesifikke og nødvendige operasjonelle formål. For å sikre både tilfredsstillende driftsstabilitet og ikke minst informasjonssikkerhet er det nødvendig å foreta regelmessige oppdateringer, testing, feilsøking etc. I den forbindelse kan det bli foretatt kloning av data og duplisering av enkeltsystemer. Dette vil foregå i et sikret, dedikert miljø, slik at operasjonene ikke påvirker den daglige driften av hovedsystemet. All informasjon som vi behandler som ledd i intern systemtesting og kvalitetssikring eller liknende, er underlagt de samme krav til informasjonssikkerhet og strenge rutiner som når opplysningene blir behandlet ellers. Ingen kopier eller back-up av personopplysninger blir lagret lenger enn nødvendig.
Innsyn og retting
Etter personopplysningsloven har du krav på innsyn i de opplysninger vi har registrert om deg. Dersom de registrerte opplysningene er uriktige eller ufullstendige, kan du kreve at opplysningene oppdateres. Ta kontakt om du ønsker å benytte deg av noen av disse rettighetene. Se kontaktinformasjon nedenfor.
Oppbevaring og sletting
Vi sletter dine personopplysninger som ikke lenger er nødvendige ut fra det formål de er lagret for. Vi lagrer personopplysninger i henhold til den til enhver tid gjeldende lovgivning.
Spørsmål eller klage
Dersom du har spørsmål til vår behandling av personopplysninger eller mener at vi ikke oppfyller våre forpliktelser overfor deg med hensyn til hvordan vi behandler personopplysningene dine, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss (se kontaktinformasjon nedenfor). Du har også rett til å klage til Datatilsynet: https://www.datatilsynet.no/, men vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss først.
Bruk av cookies
Vi bruker cookies på våre nettsider for at besøksstatistikken skal være pålitelig og for å øke funksjonaliteten på våre sider. Her kan du lese mer om vår bruk av cookies og hvordan du selv kan styre bruken: https://www.hult-it.no/personvern.html
De fleste nettlesere tilbyr muligheten for å blokkere sporingscookies i menyen under "Innstillinger". Alternativt kan man blokkere cookies til annonseringsformål her.
Oversikt over hvilke cookies vi bruker på våre nettsider
Hult IT samler inn avidentifiserte opplysninger om besøkende på hult-it. Formålet med dette er å utarbeide statistikk som vi bruker til å forbedre og videreutvikle informasjonstilbudet på nettstedet. Eksempler på hva statistikken gir svar på, er hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Opplysningene behandles i avidentifisert form. Med avidentifisert menes at vi ikke kan spore opplysningene vi samler inn tilbake til den enkelte bruker.
Følgende informasjonskapsler brukes på hult-it.no:
Vår publiseringsløsning (Weebly) plasserer treinformasjonskapsler på din maskin (_gat, _gid og _ga)
Google Analytics kan sette følgende cookies:
_ga brukes til å skille brukere, cookien settes første gang en bruker besøker nettstedet og har en levetid på inntil to år.
_gat brukes for å begrense trafikken til Google Analytics, cookien har en varighet på 10 minutter.
_gali benyttes av Google Analytics for å fastslå hvilke lenker brukerne klikker på (dersom det er flere like).
_dc_gtm_ Settes av Google Analytics for å holde styr på hvor mange ganger en bruker besøker nettstedet, hvordan brukeren kom til oss og hvilket land brukeren befinner seg i. Cookien regner også ut en slutttid for besøket.
Andre cookies
sid setter din sesjons-ID og slettes så snart du forlater våre sider eller lukker nettleseren.
Kontaktinformasjon
Hult IT AS.
Kanalveien 66, 5068 Bergen
Epost: post@hult-it.no
Telefon: +47 55 17 65 50
Revisjonshistorikk
Dato: 01. juli 2018
Endring: Oppdatering i henhold til den nye personopplysningsloven